הגדרת תפקיד עובדת ניקיון להוסטל

מחלקות לניהול משק בית בהוסטלים יכולות היחשב כשגרירות ההוסטלים בשל המסירות והאחריות לשמירה על תדמית המקום. עובדת ניקיון להוסטל מבצעת עבודות ניקיון בהתאם לתבנית משימות קבועה, בחדרי האירוח ובאזורים הציבוריים על מנת לספק סביבה נקיה ונוחה לאורחי ההוסטל, כך שיוכלו  ליהנות משהותם. 

באמצעות ניקיון וארגון מרחבים פרטיים וציבוריים, עובדת ניקיון להוסטל מבטיחה שמה שהאורחים רואים וחווים מוביל לרושם חיובי של המקום.

דרישות תפקיד עובדת ניקיון להוסטל

התפקיד העיקרי של עובדת ניקיון להוסטל הוא ניקיון חדרי האירוח. משק הבית עובד באופן הדוק עם משימות שמתקבלות מדלפק הקבלה, על מנת לתקשר כאשר החדרים נקיים ומוכנים לאורחים. למרות שלרוב משויכים להגדרות הניקיון משימות כמו חיטוי אסלות ושטיפת רצפות, עובדות ניקיון בהוסטלים אחראיות גם על אזורים אחרים, כמו הגינה, חלל הכנסים ומשרדי ההנהלה. 

מחלקת ניקיון ההוסטל מנהלת לרוב את פעולות הכביסה, הכוללות את כיבוס המצעים כמו גם את מדי העובדים. בחלק מההוסטלים, עובדות הניקיון אחראיות גם על מלאי המקררים ודלפקי הכיבוד בשטחים הציבוריים.

משימות הניקיון משתנות בהתאם לסוג ההוסטל

מחלקות לניהול משק בית בהוסטלים כוללות מגוון מאפיינים לעבודה. בדרך כלל יהיה במחלקה מנהל משק בית, שאחראי על ניהול המחלקה ועובדיה. במחלקות לניקוי הבית יש גם מפקחים שבודקים את איכות העבודה של עובדת ניקיון להוסטל, בשטחים הפרטיים והציבוריים. 

וזה לא הכול, עובדי משק בית אחרים מקבלים משימות שונות של עבודות ניקיון, והמשימות עשויות להשתנות ולהתחלק בין עובדי הניקיון של המקום מדי יום, בהתאם לרמת התפוסה או דחיפות שירותי הניקיון.

גודל מחלקת הניקיון בהוסטל

מחלקת הניקיון בהוסטל היא לרוב מחלקת העובדים הגדולה ביותר במקום. מספר העובדים נקבע ביחס לגודל ההוסטל ויכול להיות שילוב של עובדים במשרה מלאה, בדרך כלל בהתבסס על המספר הממוצע של החדרים אותם עובדת ניקיון להוסטל יכולה לנקות במשמרת אחת, אך התזמון היומי של משימות הניקיון תלוי בתפוסת החדרים או בפרויקטים מיוחדים.

לוח הזמנים

מחלוקת הניקיון עובדות במשך שמונה עד עשר שעות ביום, בדרך כלל במהלך היום. עובדת ניקיון להוסטל מתחילה את יום העבודה עם ניקוי החדרים, ולוח הזמנים של ניקיון ההוסטל נסוב סביב תפוסת האורחים, כך שמחלקות ניקיון הבית הן העמוסות ביותר בזמני כניסת האורחים ועזיבתם את החדר. 

עובדות ניקיון פנויות מתוכננות לבצע את עבודות הניקיון עם עדיפות להכנת החדרים לקראת הגעת האורחים, ובהמשך מתבצעים שירותי כביסה וניקיון המרחב הציבורי.

ציוד, כלים וחומרים

עובדת ניקיון להוסטל בדרך כלל משמשת בעגלה כדי להחזיק את הכלים והציוד שלה, כך היא יכולה להביא את הציוד הדרוש איתה לכל חדר. עגלות השירות מצוידות בחומרי ניקוי וציוד ניקוי שמתאימים לניקוי המשטחים בחדרי האירוח ובחדרי הרחצה. 

העגלה מכילה גם שואב אבק, מטאטא ושקיות אשפה. בהתאם לצורך או לדרישות האורחים, ניתן להביא גם שמפו ומגבות נוספות לחדרים שדורשים תשומת לב נוספת לניקיון ושירות.